4 maja 2014

Chabrowa metamorfoza

Na początku było takie "coś". Rozmiar XXL, styl nobliwej starszej pani. Przyjemna, prawie niegniotąca się tkanina w cudownym chabrowym kolorze i zwiewna narzutka. Co by z tym zrobić...

In the beginning there was the "thing". XXL size, noble elderly lady style. Nice cornflower-coloured fabric and delicate overdress. What shall I do with that...

Mój wybór padł na model 102 z Burdy 12/2011. Powstała skromna, ale elegancka sukienka.

I chose the model 102 from Burda 12/2011.


Korzystając z wykroju, jakoś nie zwróciłam uwagi na to, iż w założeniu Burdy miała to być luźna, pudełkowa sukienka. O ile przód wyglądał dobrze, tak z boku i od tyłu wyglądałam na co najmniej +20 kg! Na szczęście wszycie wstążeczek na wysokości talii rozwiązało problem.

Working with the pattern, I somehow didn't notice that Burda's intention was a loose fitting, shapeless dress. While the front looked decent on me, the sides and the back were making me look as if I gained additional 20 kg! Ribbons tied at the waistline solved the issue.

Jestę duchem!

I'm a ghost!




Miałam na sobie: / I wore:
Sukienka / dress - uszyłam sobie / I made it, buty / pumps - New Look, second hand, pończochy / stockings - Gatta

25 komentarzy:

  1. U la la jestem pod wrażeniem!!! Efekt końcowy mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niezły efekt niewielkim nakładem pracy :D

      Usuń
  2. świetna metamorfoza :) sukienka bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! What an amazing transformation! The new dress is so stylish! Great work!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kieca kiecą, bardzo przyjemna, ale MIEJSCE *.* Gdzie to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Zamek w Książu Wielkim. Ma nawet swoją styropianową replikę, rozsławioną dzięki fanpejdżom typu "Koszmary architektury" czy "Polisz Arkitekczer" :D https://www.google.pl/maps/place/Zameczek/@50.444996,20.141144,3a,90y,263h,83t/data=!3m4!1e1!3m2!1sA1qU20TYX0wkOXAYV44_Xw!2e0!4m2!3m1!1s0x0:0x269259a2b7694b76!6m1!1e1

      Usuń
  5. Ładnie wyszła :) Też mam ten problem z luźnymi ciuchami - jeśli nie założę do nich paska w talii, wyglądam na 20 kg więcej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Podejrzewam, że ten problem dotyczy większości ludzi, nie ma się co przejmować :D

      Usuń
  6. Wyszła genialnie! Świetna metamorfoza!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. To najzwyklejsze pończochy z Gatty... Świetne do noszenia na co dzień :)

      Usuń
  8. Kieca kiecą, bardzo ładna,
    ale miejscówka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejscówka ma jakiś tam estetyczny potencjał, ale go nie wykorzystuje działając jako siedziba szkoły i schronisko młodzieżowe. Boli mnie serduszko za każdym razem gdy tam jestem i wyobrażam sobie, jak to wszystko musiało wyglądać w czasach świetności :c

      Usuń
  9. I love how you have made the dress work for your figure. And I love the way you have styled it with such fabulous shoes and stockings - seams always add such a note of elegance! Kx

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje gratulacje! Cudowna Ci wyszła <3 O. To zamek w Książu.. nie zgadłabym. Jak miło zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) O, Ty go widziałaś na żywo? :)

      Usuń
  11. Rewelacyjnie wyszło! Pięknie Ci w tej stylistyce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie! Podziwiam zdolności (mój mózg podszeptuje, iż pora odkurzyć maszynę do szycia... może ma rację ;)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń